Sukces firm medycznych
Większość dzisiejszych firm farmaceutycznych robi absolutnie wszystko, co w ich mocy, aby jak najszybciej promować nowe środki lecznicze. Medycyna musi zmieniać się w mgnieniu oka, albowiem cywilizacja nabiera rozpędu i w wyniku jej postępu postępują także najróżniejsze choroby i schorzenia, które przed dekadami nie były szczególnie znane, lub nie występowały w ogóle. Jednocześnie odporność wirusów i bakterii regularnie rośnie i antybiotyki starszych generacji są skuteczne w coraz mniejszym stopniu. W związku z tym regularnie pojawia się zapotrzebowanie na nowe substancje farmakologiczne i firmy prezentujące swoje odkrycia w tym sektorze mogą bardzo mocno liczyć na ogromne zyski. Nie wszystkie nowoczesne leki wprowadzane na rynek są jednak odpowiednio dopracowane i przebadane. Bardzo często kolosalne marki zajmujące się produkcją leków na cały świat gotowe są płacić odszkodowania i kary wynikające z pewnych błędów w procesie produkcyjnym czy legislacyjnym, aniżeli rezygnować z wprowadzenia na rynek leku, który potencjalnie przynieść może setki milionów korzyści. Medycyna korzysta z leków w sposób, który także nie do końca wydaje się być fair wobec pacjentów. Znane są bowiem przykłady lekarzy a nawet całych szpitali, którzy podejmowali decyzję o doborze leków nie na podstawie karty pacjenta a oczekiwań handlowych firmy.